Aloite torista

Kun puhutaan elinvoimasta ja vetovoimasta, tulee ensimmäisenä mieleen mm. hyvät palvelut, siisti yleisilme ja tyytyväiset asukkaat. Valitettavasti tällä hetkellä Paraisten brändinä toimii autioituneet talot ja tyhjät kadut, vinot liikennemerkit, kokonaan kaatunut turisti-info -kyltti, huonosti toimiva vierasvenesatama ja antiikkinen kivikasa, jota taksiasemaksi kutsutaan.

Me allekirjoittaneet ehdotamme taksiaseman uudistamiseksi seuraavaa:

Vanha taksiasema puretaan ja tilalle tehdään rakennus, joka sisältää mm. kahvilan, yleisövessan ja turisti-infon.

Koko torialue katetaan ja panostetaan valaistukseen, niin että paikka kiinnittää ohikulkijan huomion positiivisesti ja houkuttelee ostoksille.

Torialueelle suunnitellaan myyntikojuja, ja otetaan huomioon paikallisten tuottajien tarpeet. Jollakin kojulla voisi olla myös A-oikeudet, johon paikalliset pienpanimot voisivat tulla myymään tuotteitaan.

Torista voitaisiin rankentaa mukava ajanviettopaikka ja paraislaisten toinen olohuone, jonne ihmiset tulisivat kahville, ostoksille ja viihtymään.

Alue voitaisiin pitää autottomana ja katettuun tilaan rakentaa esim. istuinryhmiä.